Vedeli ste, že poľnohospodárstvo je strategická hra?

V priebehu týždňa, keď vyšla obľúbená videohra so simulátorom poľnohospodárstva, sa jej predalo viac ako 1,5 milióna kópií[1].

Je pozoruhodné, že virtuálnych „hráčov-farmárov“ je viac ako skutočných mladých farmárov v EÚ, kde je ich jeden milión [2]. Ako možno tento nevyužitý potenciál premeniť na skutočné pracovné miesta v poľnohospodárstve?

Hoci simulačné hry môžu vzbudiť záujem o poľnohospodárstvo a informovať o ňom, v centre pozornosti budúcej poľnohospodárskej politiky EÚ by malo byť zlepšenie podmienok generačnej výmeny[3]. Okrem prekonávania výziev, ako je prístup k pôde, odovzdávanie poznatkov či ekonomická podpora, by sa mal zlepšiť a uľahčiť aj prístup k inovatívnym technológiám, ako je napríklad digitálne a presné poľnohospodárstvo.

[1] Farming Simulator 22 dosiahol v prvom týždni rekordných 1,5 milióna predaných kópií – Game World Observer

[2] Poľnohospodári a pracovná sila v poľnohospodárstve – štatistika – vysvetlenie štatistiky (europa.eu)

[3] Ako odznelo v rade CEJA: Voľby v EÚ – Manifest CEJA za generačnú výmenu v poľnohospodárstve

Hore