Vedeli ste, že 69 % mileniálov zverejňuje na sociálnych sieťach fotografie svojich jedál?

A videli ste aj ľudí, ako si fotografujú svoje jedlo, a kládli ste si otázku, prečo to robia? Mohol by to byť náznak hlbšej transformácie našich stravovacích návykov?

Mileniáli (ľudia vo veku 21 až 35 rokov) sú v porovnaní so staršími generáciami s väčšou pravdepodobnosťou vegetariáni alebo vegáni a kupujú si výrobky s vyšším profilom udržateľnosti. Možným vysvetlením tohto javu by mohlo byť, že považujú zdravú a udržateľnú stravu za súčasť svojej identity [1]. Okrem toho dve tretiny spotrebiteľov v EÚ sú otvorené zmenám svojich stravovacích návykov z environmentálnych dôvodov [2], ale skutočnou výzvou zostáva identifikácia možností trvalo udržateľného stravovania.

Nálepky označujúce udržateľnosť, ako napríklad „prírodný“,„uhlíkovo neutrálny“ alebo „získaný z udržateľných zdrojov“, sú čoraz rozšírenejšie. Aby však mali skutočne vysokú hodnotu, museli by zohľadňovať vplyv udržateľnosti celého hodnotového reťazca.

[1] „Tajný život pôdy“, prof. Peg Herring, riaditeľka komunikácie na Vysokej škole poľnohospodárskych vied a redaktorka časopisu Oregon’s Agricultural Progress na Oregonskej štátnej univerzite. https://extension.oregonstate.edu/news/secret-life-soil

[2] „Najkomplexnejšia mapa sveta zobrazujúca množstvo uhlíkových zásob v pôde“, ktorú vydala Organizácia Spojených národov pre výživu a poľnohospodárstvo (FAO). http://www.fao.org/news/story/en/item/1071012/icode/

[3] Konzervačné obrábanie pôdy je zastrešujúci alebo všeobecný pojem na charakteristiku systémov obrábania pôdy, ktoré majú potenciál chrániť pôdu a vodu znižovaním ich strát v porovnaní s niektorými formami bežného obrábania pôdy.

Vedeli ste že?

69 % mileniálov zverejňuje na sociálnych sieťach fotografie svojich jedál

Stiahnuť
Hore